Összes oldalmegjelenítés

2011. március 28., hétfő

Black swan


Bevallom, ezzel jól felsültem. A véleményem erről a filmről a legkevésbé sem mérvadó, kizárólag személyes, talán már gyógykezelést is igénylő apró rigolyáimból ered.

Tudhattam volna előre, hogy ez nekem nem tetszhet. Nem is érdekelt a kritikák alapján, meg sem akartam nézni. Aztán amikor Lonely írta, hogy érdekelné a véleményem, úgy gondoltam egyszer biztosan nézhető, hiszen Natalie Portman Oscart kapott érte, jelölték a legjobb film-,  Darren Aronofskyt pedig a legjobb rendező kategóriában.

Hiába minden eltökéltségem, ez nálam halálra volt ítélve:
- nem szeretem Natalie Portmant
- főleg nem szeretem Natalie Portman világfájdalmas, mártír arckifejezését, a film első 50 percében pedig csak ezt az arckifejezését látni (kb. 50 percet sikerült megnéznem belőle, igen, sajnálom)
- nem tudtam átérezni a lelkiállapotát, belesimulni vele a történetbe, miután logikátlan módon, vérbeli hisztisp*csa módjára másodszor is szó nélkül elrohant, amikor Lily beszélgetni akart vele
- nem szeretem a thrillert
- nem bírom a vért (az 50. perc táján akkor hagytam abba, amikor vér csepegett valahonnan a fürdővizébe, ő a szemét kinyitva valakit megpillantott a kád felett, én pedig ekkor gyorsan a jobb felső sarokban található kis x-re kattintottam... mentségemre legyen mondva, előtte pár perccel végignéztem ahogy végigszakítja a bőrt az ujján)
- nem bírom a feszültséget
- nem szeretem a balettet
- nem bírom, ha valakinek spiccben van a lába, úgy érzem ez biztosan fájhat neki, oda sem merek nézni (igen tudom, ez lehet a gyógykezelésre szoruló kategória nálam), ebben a filmben pedig össze sem merem számolni hány percig néztem ezt hősiesen
- nem bírom elviselni, ha valakit szólítanak aki egy másik szobában van, ő pedig nem válaszol (igen, ezt is elmondom majd a doktor néninek), ez pedig vagy 3-4 alkalommal előfordult

Bizonyára nagyszerű alkotás. Bizonyára a végén Natalie Portman már nem vág olyan arcot, mintha a világ terhét magán cipelné, mindezt boldogan tenné az emberiség érdekében, de mégis olyan nehéz teher ez, amibe lassan beleroskad. Bizonyára jól fel van építve a történet, feszültséggel teli, izgalmas.

Csak hát... Nem nekem való...
michaela

4 megjegyzés:

Szász Hargita írta...

:))) Ez jó személyes vélemény volt, jót nevettem rajta. Főként, mert én imádtam, ez az én műfajom :D. (de Natalie Portmant én sem szeretem) Ettől függetlenül a pszichológiai része a filmnek tökre jól ki van építve, ő meg jól eljátssza :).

michaela írta...

Igen, ezért is sajnáltam, hogy nem tudtam végignézni, mert tudtam, hogy neked nagyon tetszett.
Amúgy én is jó kritikákat olvastam róla, ezért írtam, hogy bizonyára jól fel van építve. Csak én ilyen érzékeny és hülye vagyok, nem bírom az ilyen pszicho-félős dolgokat:)

Szász Hargita írta...

Hihi, én meg annyira imádom az ilyen pszichós-félős dolgokat :))

michaela írta...

Ja, és azt még nem is említettem, hogy rosszul vagyok ha valaki az ujjperceit ropogtatja. Be kell fognom a fülem, nem bírom hallgatni. Ebben a filmben meg a lábát ropogtatja.. Jujj...:)))
Amúgy tényleg nem nézek sem horrort, sem más pszicho-félőset, gyáva vagyok hozzá, ez van:)